TEHNICA 4 -7- 8

T E H N I C A    4  –  7  –  8

A D I O,    I N S O M N I E    Ş I    A T A C    D E    P A N I C Ă !

Cu certitudine, nu există un om pe Pământ care să nu fi avut măcar o dată în viaţa sa probleme cu somnul. Fie că a fost vorba despre o singură noapte de insomnie, fie că această afecţiune a devenit cronică şi a adus cu sine multe probleme de sănătate.

Nu puţini dintre noi sunt cei care au încercat de toate pentru a scăpa de insomnie: lapte cald cu miere – înainte de culcare, a număra în gând până la 100 oile, vacile şi alte  animale sau obiecte, băi fierbinţi, a citi câteva pagini de roman seara în pat etc.

Şi nu puţini sunt cei pentru care insomnia este o gravă problemă de sănătate culminând – în ciuda tratamentelor sofisticate, scumpe şi de multe ori inutile- chiar cu decesul cauzat de depresia instalată ca urmare a lipsei somnului.

Tehnica următoare este considerată a fi una de-a dreptul extraordinară, un fel de anestezic al creierului şi implicit al sistemului nervos.

Cunoscută şi ca „Exerciţiul Respiraţiei Relaxante“, „TEHNICA 4-7-8“ îi aparţine doctorului Andrew Weil, director al Centrului de Medicină Integrată din cadrul Universităţii din Arizona. Celebrul doctor a conceput de-a lungul carierei sale nenumărate tehnici de respiraţie dintre care cea amintită a dat cele mai bune rezultate în insomnie.

Deşi dr Andrew Weil recomandă pentru executarea acestei tehnici în special, poziţia stând în şezut şi cu spatele drept, rezemat de spătarul scaunului, domnia sa afirmă faptul că exerciţiul poate fi făcut în orice poziţie, inclusiv culcat.

Pentru a executa Tehnica 4 – 7 – 8 respectaţi următorii paşi:

  1. Adoptaţi poziţia vizitiului (spatele drept, poziţie şezând).
  2. Puneţi vârful limbii pe cerul gurii.
  3. Inspiraţia se face nazal. Număraţi 4 timpi (în ritmul dvs. personal) – durata cât inhalaţi aerul în plămâni.
  4. Faceţi Retenţie, adică păstraţi aerul în plămâni pe parcursul a 7 timpi.
  5. Expiraţi PE GURĂ, cu zgomot, aerul din plămâni pe parcursul a 8 timpi.

Este indicat ca tehnica să fie făcută cu regularitate şi pe o perioadă mai lungă. Începătorii sunt sfătuiţi să facă tehnica de cel mult patru ori pe zi, până când plămânii lor se acomodează cu fluxul specific de aer, ulterior, pot ajunge să facă şi 8 cicluri pe zi.

Această tehnică are efecte radical mai mari decât tratamentele medicamentoase în insomnii, anxietate şi alte probleme corelate cu acestea.

Ca beneficii colaterale se pot cita oxigenarea sângelui (şi a creierului, implicit), reducerea stresului, relaxarea minţii, reducerea tensiunii în corp, eliminarea toxinelor etc.

Un fapt cu totul notabil este acela că în marile cabinete de psihiatrie din SUA această tehnică este folosită cu mare succes, nu numai în insomnie, ci şi în atacurile de panică.

Sinia

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s